Latest Minecraft update fixes an 11 year-old bug-

The latest Minecraft update, which the game for some reason calls snapshots, is mostly routine: Focused on smithing, squishing a few bugs, tweaking a few parameters. Then one of the most popular and widely played games on the planet says it’s finally managed to deal with a bug that was first noticed 11 years ago.

Take a bow MC-1133, which is not a minor Halo character but the name given to this particular gremlin. This bug prevented players from hearing footsteps when their avatar got too close to the edge of a block in Minecraft. The game would get confused about the avatar’s relative position, think it was somehow in mid-air rather than on solid ground, and thus walking when in this position made no sound.

No more. With regards to MC-1133, Mojang says it’s now the case that “Whether or not a player experiences some effect is calculated based on the block under the center of the player.” Footsteps are back baby! Going into slightly more detail, the patch notes add:

  • Walking on a block will now always play a step sound
  • It was previously not the case if you were walking along the edge of a block with air or fluid besides it
  • Walking on the ocean floor will produce a step sound for the block you are walking on at a lower volume and pitch

I’m not sure whether the last point related to MC-1133 but, given this little guy survived 11 years, let’s give it the credit.

Other changes mean players no longer require a smithing template in the template slot, and the jukebox has been added to the Redstone Blocks creative tab. It also contains this note about Adventure mode which I find quite mystifying: “Read the power signal of a Chiseled Bookshelf using a Comparator.”

Minecraft has most recently been in the news for something far more unbelievable than a bug with some longevity: Military secrets leaked on a Discord relating to the game. Yes, really. It’s a far cry from the innocent days of speedrunning scandals. The game’s long-awaited spinoff Minecraft Legends also launched recently although, erm, maybe the less said about that one the better.

Related Posts

อรุณรุ่งมุ่งสู่วันใหม่! พวก Highwaymen เข้าร่วมปาร์ตี้ใน XDefiant ซีซัน 2 เล่นได้แล้ววันนี้

ประเทศไทย – 26 กันยายน 2567 – วันนี้ Ubisoft ประกาศเปิดซีซัน 2 สำหรับ XDefiant (เอ็กซ์ดีไฟแอนท์) เกมยิงอาร์เคดเล่นฟรีอันรวดเร็วฉับไวซึ่งพัฒนาโดย Ubisoft San Francisco* โดยมีฝ่ายต่าง ๆ ให้เลือกเล่นได้ ซึ่งได้รับแรงบันดาลใจจากบรรดาแฟรนไชส์สุดฮิตของ Ubisoft ผู้เล่นสามารถดาวน์โหลด XDefiant จากพีซีผ่านทาง Ubisoft Connect, PlayStation 5 ห…

เกมมือถือน่าเล่นประจำสัปดาห์นี้ (9 สิงหาคม 2567)

กลับมาพบกันอีกเช่นเคยกับ‘เกมมือถือน่าเล่นประจำสัปดาห์’ที่ This is Game รวบรวมเกมมือถือทั่วโลกทั้งโซนตะวันตก, จีน, ญี่ปุ่น ไปจนถึงเกาหลี นำมาฝากท่านผู้อ่านคอเกมมือถืออีกเช่นเคย ส่วนในสัปดาห์นี้จะมีเกมมือถืออะไรน่าดาวน์โหลดมาเมื่อยนิ้วกันบ้าง ถ้างั้นไปเราไปดูพร้อมกันเลยดีกว…

เขาลือว่า Assassin’s Creed Codename Red จะมาพร้อมระบบสร้างฐานทัพ

แม้ว่าทาง Ubisoft จะยังไม่ได้เปิดเผยข้อมูลอย่างเป็นทางการมากนักเกี่ยวกับ Assassin’s Creed Codename Red (ซึ่งยังไม่ใช่ชื่อทางการ) ภาคหลักต่อไปของแฟรนไชส์ชื่อดัง แต่ข้อมูลใหม่ของเกมนี้ยังคงหลุดออกมาอย่างต่อเนื่อง ล่าสุดรายงานจาก Tom Henderson แห่ง Insider Gaming ได้เผยรายละเอียดเพิ่มเติมเกี่ยวกับเกมนี้ให้เราได้ติดตา�…

Square Enix สูญเงินลงทุนไปหลายพันล้านบาท

Square Enix ได้ปรับเปลี่ยนแนวทางการพัฒนาเกมสำหรับเครื่อง PC และ Console ใหม่ โดยต้องแบกรับ “ความเสียหายจากการยกเลิกผลิตเกม” เป็นเงินจำนวน 22.1 พันล้านเยน (ประมาณ 5,180 ล้านบาท)

หลังจากออกแถลงเตือนให้กับเหล่านักลงทุน ทางบริษัทจากแดนอาทิตย์อุทัยได้กล่าวว่าพวกเขาจำเป็นต้องรับรู้ถึงความเสียหายร�…

สื่อนอกเผยสาเหตุที่ควรเล่น DLC Rising Tide ก่อนจบเนื้อเรื่องหลักใน Final Fantasy XVI

เนื้อหาเสริมที่ทุกคนรอคอยอย่าง The Rising Tide ของ Final Fantasy XVI ได้พัฒนาจุดเด่นของเกมหลักด้วยการเพิ่มเนื้อเรื่องใหม่ สกิลใหม่ของตัวละคร Clive และศัตรูใหญ่สุดท้าทาย 2 ตัวเพื่อปิดท้ายมหากาพย์อย่างยอดเยี่ยม อย่างไรก็ตามเพื่อเริ่มต้น The Rising Tide ผู้เล่นจะต้องเล่นเกมไปจนถึงเควสสุดท้ายของเนื้อเรื่องหลักเส…

ผู้พัฒนาเผย ‘ฉาก Prologue ของ Final Fantasy XVI ทำเอาเครียด’

Final Fantasy XVI ได้สร้างความประทับใจให้กับผู้เล่นด้วยฉากคัทซีนที่น่าทึ่งจำนวนมาก อย่างไรก็ตามการสัมภาษณ์ล่าสุดกับทีมพัฒนาเผยให้เห็นว่าการที่จะทำให้เกมออกมามีคุณภาพในระดับนี้ไม่ใช่เรื่องง่าย มันเกี่ยวข้องกับกระบวนการตัดสินใจที่พิถีพิถันและอุตสาหะ รวมไปถึงการพิจารณาทุกรายละเอียด�…